نکاتی برای بهترین رستوران های ایران
اگر فروشگاه، رستوران و… دارید و میخواهید اشکالات خود را متوجه شوید:
مثال:رستورانی دارید و میخواهید از نظر مشتریان آگاه شوید
لطفاً از مشتری بهصورت مستقیم و رو در رو نپرسید، غذایی که میل کردید چطور بود؟!
در ۹۹% اوقات میشنوید که غذای خوبی بود و مشکل نداشت!
بهترین رستوران های ایران
مطمئن باشید مشتری رو در رو ازتون انتقاد نمیکند و به شما چیزی نخواهد گفت، فقط با یک تعریف ساختگی و دروغین ازتون تشکر خواهد کرد و شما هم فکر میکنید که همهچیز خیلی عالی رو به پیشرفت است!
در مواقع خاص اگر واقعاً کیفیت غذایتان خوب نباشد مشتریان اعتراض خودشان را رو در رو اعلام خواهند کرد.
لیست بهترین رستوران های مشهد
اگر واقعاً میخواهید اشکالات و ایرادات کارتان را متوجه شوید صندوق انتقادات و پیشنهادات درست کنید و از مشتریان خود بخواهید که نظرات خودشان را بنویسند و داخل صندوق بندازن.
میتوانید برای اینکه مطمئن باشید آنها این کار را انجام میدهند یک پیشنهاد ویژهای برایشان در نظر بگیرید.
مثال:
اگر نظرات و پیشنهاد خودتان را برای ما بنویسید به شما چند درصد تخفیف خواهیم داد و یا جایزهی ارزشمندی به آنها بدهید تا نظرات و انتقادهای خودشان را بنویسند.
انتقاد مثل اسلحه میماند، وقتی شلیک میشود گلولهی آن به ما برخورد میکند و ما تا چند لحظه متوجه نمیشویم چون در شوک هستیم و فکر میکنیم بلای سرمان آمده و دیگر کارمان تمام است اما وقتی به محل برخورد گلوله نگاه میکنیم میفهمیم گلوله مشقی بوده و فقط میخواسته ما حواسمان را بیشتر جمع کنیم و بیشتر مراقب باشیم
درست است که کسی از شنیدن انتقاد خوشش نمیاد و خیلی سخت است اما همین انتقادات باعث میشود که روزبهروز کسبوکارتان رشد کند و از رقبا بهتر شوید.