در این بخش بهترین کتابهای بازاریابی از نگاه وب خونه معرفی شدهاند. اغلب این کتابها به زبان فارسی هم ترجمه و چاپ شدهاند. ولی ما نسخه انگلیسی کتاب را معرفی میکنید تا خودتان بهترین ترجمه و ناشر را انتخاب کنید.
این یکی از آن کتابهای کلاسیک است که باید در کتابخانه هر بازاریابی موجود باشد. آل ریس و جک تروت در این کتاب نگاهی کلی به بازاریابی دارند و ۲۲ اصل قدرتمند و حیاتی آن را مطرح میکنند.
چند قانون جذاب کتاب عبارتند از:
قانون ذهن: لازم نیست اولین نفر بازار باشید … فقط کافی است در ذهن مصرفکنندگان اولین باشید.
قانون نردبان: استراتژی بازاریابی شما به جایگاهتان در نردبان رقبا بستگی دارد. شرکت چهارم یک صنعت روش بازاریابی متفاوتی با شرکت اول دارد.
قانون تضاد: سعی نکنید رهبر بازار را از دور خارج کنید، فقط سعی کنید با او متفاوت باشید. نقطه قوت او را به نقطه ضعفش تبدیل کنید.
همه این قانونها واقعا ارزشمندند. نگاهی به این کتاب بیندازید. خواندنش سریع و راحت است و داستانهایش تا مدتها در خاطرتان میماند.