در این بخش بهترین کتابهای بازاریابی از نگاه وب خونه معرفی شدهاند. اغلب این کتابها به زبان فارسی هم ترجمه و چاپ شدهاند. ولی ما نسخه انگلیسی کتاب را معرفی میکنید تا خودتان بهترین ترجمه و ناشر را انتخاب کنید.
کتاب عبور از شکاف یا گذر از پرتگاه، روایتی داستان گونه و مستند نگاری جذاب از واقعیت های اقتصادی عصر کنونی است. جفری مور در کتاب CROSSING THE CHASM تلاش می کند تا تفاوت ها و مرزهای کارآفرینی یا عقب ماندگی را تشریح کند و با این رویکرد، نگاه شفافی به خواننده درباره بازاریابی در عصر نوین ارائه کند.
هرآنچه بين اين دو دسته قرار می گيرد نيز در اين كتاب آورده شده است. نويسنده در حقيقت نقشه ای برای رسيدن به بازار و رشد در آن فراهم كرده است. البته تمركز اين كتاب روی فناوری های نوين و امروزی است. اما در عين حال درس هايی نيز برای كسانی كه در صنايع مختلف فعاليت مي كننــد در خود دارد.
نمونه ها و مثال هايی كــه در اين كتاب در عرصه ماركتينگ و بازاريابي آورده شده است می تواند به هركسی كه در اين عرصه فعاليت مي كند كمك كند. در واقع این کتاب، جشنواره ای از مطالعات موردی (CASE STUDY) بوده و کوششی برای فهم بهتر از رفتار شرکت ها در صنایع و بازارهای گوناگون برای کسب استراترژی هایی جهت تولید ارزش افزوده.
چرخه عمر پذیرش فناوری در شرکت ها
جفری مور در کتاب سال ۱۹۹۲ خود «گذر از پرتگاه» مفهوم «چرخه عمر پذیرش فناوری» را به روز کرده و همهگیر کرد، در این منحنی که در بالا مشاهده می کنید، فناوری در پنج فاز- که بر اساس نوع خریدار (مشتری) دستهبندی شده- پذیرفته میشود.
- نوآوران (Innovators): پرتکاپو به دنبال فناوری جدید، اغلب به خاطر علاقه محض به فناوری.
- پذیرندگان اولیه (Early Adopters): نخستین کسانی هستند که فناوری را به خاطر مزایای خوبی که دارد میپذیرند.
- اکثریت پیشگام (Early Majority): به مزایای فناوری نو اعتماد میکنند ولی منتظر میمانند تا دیگر مسایل را حل کنند.
- اکثریت پیرو (Late Majority): به خودی خود به فناوری علاقهای ندارند، منتظر میمانند تا رهبر تثبیت شده نمایان شود، استانداردهای جا افتاده را میخرند.
- دیر پذیران (Laggards): هر چیزی که ربطی به فناوری داشته باشد را نمیخواهند، فناوری را زمانی به کار میبرند که دیگر بدون آن نمیتوان زیست و یک فناوری بایسته شده.